Kaikki kirjoittajan admin artikkelit

Tammikuussa tapahtuu

Tammikuussa riittää säpinää, kun lukioteatterin esitykset käynnistyvät perjantain 21.1. ensi-illasta, torstaina 19.1. esitellään meidän lukiota omille 9.-luokkalaisille, ja vielä tämän kaiken lisäksi jaksetaan valmistautua helmikuussa alkavaan koeviikkoon. Pidetään kaikki huolta, että muistetaan myös rentoutua tämän tohinan keskellä! 🙂
Juvan lukiossa tapahtuu tammikuu

Abit lähtivät lukulomalle ja vanhat ottivat vallan lukiossa

Viime viikko oli Juvan lukiossa sekä ratkiriemukas että täynnä glamouria.

Keskiviikko iltana kakkoset järjestivät potkiaisjuhlan abeille.

Torstai aamuna järjestetyssä abigaalassa abit hauskuuttivat lukiolaisia, opettajia ja lähiomaisiaan muistelemalla kolmen vuoden aikana sattuneita opettavaisia hetkiä Juvan lukiossa. Hulvattomassa abi videossa vertailtiin lukiolaisten ja ammattikoululaisten arkea ja opettajien opetusmenetelmiä. Abigaalassa abit jakoivat opettajille ja muulle henkilökunnalle myös juhlavasti pystit kiitokseksi kuluneista kolmesta vuodesta.

Perjantaina pääsivätkin sitten todelliset kaunottaret ja komeudet valtaamaan lukiomme auditorion ja käytävät, kun kakkoset tanssivat vanhojen tansseja.

Tuon viikon aikana oppilaat ja opettajat saivat kokea taas tuttuja, mutta aina yhtä odotettuja, vuoden kohokohtia.

Kuvia ja videoita lisää facebook-sivuilla.

Helmikuun tapahtumia

Juvan lukiossa tapahtuu…

3.2.-9.2. 3. jakson koeviikko
10.2. -11.4. 4. jakso
pe 12.2. ylioppilaskirjoitukset, äidinkieli
ma 15.2.- ke 17.2 yo –kuuntelut
ke 17.2. potkukonva auditoriossa klo 18-
to 18.2. penkkarit klo 8.55-

pe 19.2. Wanhojenpäivät

to 25.2. 3. jakson uusintakoe (+korotuskoe)
29.2.-4.3 talviloma

Lukioon tutustumisiltapäivä yseille

Torstaina lukiomme väki keskeytti arkisen aherruksen iltapäivän ajaksi ja esittelimme lukiotamme peruskoulun 9. luokkalaisille. Iltapäivän aikana ysit saivat mahdollisuuden tutustua lukiossa opiskeltaviin oppiaineisiin. Lukiolaiset esittelivät eri oppiaineiden kurssisisältöjä ja opiskelumenetelmiä kahdeksalla eri rastilla. Myös lukioteatteri antoi näytteitä tulevasta esityksestään ja oppilaskunnan hallitus esitteli toimintaansa lukiossa. Ysit näyttivät pitävän iltapäivästä ja kiinnostus lukiota kohtaan tuntui heräävän.
Facebook-sivuilla voit nähdä myös videomateriaalia iltapäivästä.